Evropski proizvođači automobila zabrinuti zbog predložene regulative Euro VII

Prenosimo Vam stavove evropskih proizvođača automobila, u svrhu bolje procene vremena koje je pred nama:

    „Zabrinuti smo da nedavni prijedlog uredbe o emisiji zagađivača Euro VII nosi veliki rizik od usporavanja tranzicije na klimatsku neutralnost“, upozorava ponovo izabran za predsednika Odbora za komercijalna vozila Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA) – Martin Lundstedt, predsednik i izvršni direktor Volvo grupe. „2023. će biti godina kao nijedna druga za postavljanje buduće mape puta evropske kamionske industrije“, rekao je Lundstedt. „Za proizvođače kamiona je kristalno jasno, naš pun fokus je na dekarbonizaciji drumskog transporta – apsolutno sve bi trebalo da bude osnova ovog napora.“

    „Kreatori politike treba da imaju na umu da dekarbonizacija drumskog transporta zahteva više od ciljeva za proizvođače vozila“, upozorio je Lundšted. „Ovo je B2B tržište, tako da će se brzo kretati čim se steknu uslovi – kao što su infrastruktura za punjenje i punjenje goriva i paritet troškova – budu dobro uspostavljeni. Međutim, zabrinuti smo što nedavni predlog uredbe Euro VII o emisijama zagađivača nosi veliki rizik od usporavanja tranzicije na klimatsku neutralnost.

    Zaista, da bi se uskladili sa Euro VII, proizvođači kamiona i njihov širi lanac snabdevanja morali bi da prebace značajna inženjerska i finansijska sredstva sa električnih tehnologija baterija i gorivih ćelija nazad na motor sa unutrašnjim sagorevanjem. „Nedavne studije, koje uzimaju u obzir naše ambiciozne putanje dekarbonizacije, pokazale su da će Euro VII pružiti samo marginalne dodatne koristi za kvalitet vazduha, koji će biti manji čak i sa malo većim ambicijama za obnovu flote“. Euro VII i CO2 standardi za teška vozila ne mogu se posmatrati izolovano jedan od drugog. U nedavnom pismu izvršnom potpredsedniku Evropske komisije Fransu Timermansu, ACEA je stoga pozvala Komisiju da sinhronizuje i uskladi regulativu Euro VII i ciljeve emisije CO2, kako bi industrija mogla da usmeri razvoj u jedan strateški put, a ne u više puteva razvoja.

    Članovi ACEA – Odbora za komercijalna vozila su izvršni direktori kompanija DAF Trucks, Daimler Truck, Ford Trucks, Iveco Group, MAN Truck & Bus, Scania, Volksvagen komercijalna vozila i Volvo Group.